"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Syiah: Dr Rozaimi Ramle jawab Hanipa Maidin

Dr. Ustaz Rozaimi Ramle
Foto Dr. Ustaz Rozaimi Ramle - Hadith.
Saya membaca kenyataan YB Hanipa Maidin terhadap saya. Nasihat yang beliau tulis kepada saya membuatkan saya tersenyum sendirian. Katanya hentikan main isu mazhab. Dan katanya saya tidak menguasai isu antarabangsa.

Ingin saya katakan kepada YB, jika YB biasa membaca buku syiah mungkin kitab dalam keratan gambar ini YB pernah baca. Lihat betapa Khumaini yang menjadi tokoh syiah memberi komentar terhadap kedudukan Aisyah, Talhah dan al-Zubair yang merupakan sahabat Nabi sallallah alaih wasallam dikaitkan dengan lebih jijik dari anjing dan babi dalam kitabnya.

YB mengatakan YB tidak menjadi syiah dengan membaca kitab syiah. Saya memasang anggapan bahawa sebab penghinaan terhadap sahabat seperti inilah menjadikan YB tidak menjadi syiah.

Namun saya mengharapkan juga agar YB tidak menganggap mereka pejuang Islam sejati dengan hanya melawan golongan kuffar.

Jika YB tidak mahir bahasa Arab untuk membaca kitab ini, elok belajar bahasa arab dulu sebelum baca kitab syiah. Saya boleh ajar YB bahasa Arab asas seperti anta antuma antum.

Biarlah saya bodoh politik antarabangsa, tapi saya tidak rela menjadi tidak cerdik terhadap isu akidah.

Seingat saya YB pernah menulis bahawa YB suka membela ornag yang ditindas. Nah, ibu kita Aisyah ditindas dan dihina, jom kita sama-sama bela!

Dr Rozaimi Ramle

Tiada ulasan: