"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kongres AMK sesi pagi di MITC kecoh dengan insiden pergaduhan

AKMAL MANAF
Kongres Angkatan Muda Keadilan (AMK) 2019 sesi pagi yang berlangsung di Pusat Perdagangan Antarabangsa Melaka (MITC) ketika ini kecoh apabila sejumlah perwakilan dan ahli sayap PKR itu tidak dibenarkan masuk ke dalam dewan kongres.

Difahamkan, perwakilan dan anggota AMK tidak dibenarkan masuk oleh skuad keselamatan parti itu dengan alasan tidak mempunyai pas perwakilan dan tidak memakai baju Melayu.

Kekecohan yang berlaku itu menyaksikan sejumlah perwakilan mempersoalkan tindakan skuad keselamatan parti yang tidak membenar mereka masuk, namun keadaan kembali terkawal apabila mereka sedikit demi sedikit dibenarkan masuk.

Turut tidak dibenarkan masuk adalah bekas Pengerusi Tetap PKR, Mizan Adli Mohd Noor, yang dipecat daripada jawatannya pada 24 November lalu.

Selepas keadaan agak terkawal, pengamal media bersama Mizan Adli mengadakan sesi temu ramah kira-kira 10 minit di luar pekarangan dewan kongres.

Namun, sebaik sahaja sidang media berakhir, keadaan bertukar tegang apabila perwakilan yang tidak dapat masuk, cuba merempuh masuk ke dalam dewan persidangan.

Skuad keselamatan parti dilihat bertungkus-lumus mengawal keadaan yang kecoh kira-kira 10 minit. Insiden pergaduhan itu turut berlarutan sehingga ke luar dewan MITC.

Tiada ulasan: