"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dr M sudah tetapkan garis masa peralihan kuasa - Guan Eng

Annabelle Lee

Dr Mahathir Mohamad telah menetapkan tarikh untuk menyerahkan jawatan perdana menteri kepada Presiden PKR Anwar Ibrahim, kata Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng.

Menjawab soalan pemberita ketika sidang akhbar di Putrajaya malam ini, beliau berkata majlis presiden PH akan membuat keputusan dan mengumumkan tarikh penyerahan kuasa pada masa yang "sesuai".

"Perdana Menteri telah menetapkan garis masa. Semestinya, majlis presiden PH akan bermesyuarat.

"Saya pasti tarikh akan ditetapkan dan ia akan diumumkan pada masa yang sesuai," katanya.

Majlis presiden PH terdiri daripada pemimpin tertinggi dari Bersatu, PKR, DAP dan Amanah.

Tiada ulasan: