"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PENGSANLAH MUHYIDDIN…ASYRAF WAJDI SAHKAN PAS IKUT UMNO TIDAK SERTAI PN

Shahbudin Husin
Timbalan Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man bagi pihak PAS nafi mengeluarkan surat menyatakan sokongan untuk mendaftarkan Perikatan Nasional (PN) secara sah mengikut undang-undang, seperti yang diviralkan pihak tertentu di media sosial.

Yang pasti ada pihak yang cuba sedaya upaya untuk mengeruhkan hubungan antara UMNO dan PAS dengan sengaja mengeluarkan dan menyebarkan surat palsu tersebut.

Dalam Mesyuarat Jawatankuasa Induk Muafakat Nasional Khamis lalu, kepimpinan kedua-dua parti UMNO dan PAS sepakat untuk tidak menyertai sebagai komponen kepada PERIKATAN NASIONAL, sekiranya PPBM mahu mendaftarkannya secara rasmi sebagai sebuah parti politik.

Ada juga video tular ucapan calon Ketua Pemuda Armada PPBM yang mendakwa PAS juga sudah bersetuju untuk bertanding atas logo PN yang kononnya bewarna biru gelap, sedangkan PN sehingga sekarangpun belum berdaftar.

Apa-apapun pendirian UMNO jelas TIDAK AKAN MENYERTAI PERIKATAN NASIONAL sebagai komponen parti sekiranya mahu didaftarkan.

DR. ASYRAF WAJDI DUSUKI

Ketua Pemuda UMNO Malaysia

(Dipetik Daripada Laman FB Dr. Asyraf Wajdi Dusuki)

Tiada ulasan: