"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bersatu Umno ‘berperang’: Zaid yakin PH dan Anwar akan menang di Melaka

MALAYSIA DATELINE

Peguam Datuk Mohd Zaid Ibrahim yang juga bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri yakin Pakatan Harapan (PH)  bersama kepimpinan Datuk Seri Anwar Ibrahim akan beroleh kemenangan pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka nanti.

Menurut Zaid dengan asas keyakinan bahawa PH akan menang kerana Bersatu dan Umno sedang berperang besar menyebabkan rakyat negeri Melaka akan memilih alternatif yang benar-benar tulen iaitu PH dan Anwar.

“Walaupun PRN ini sangat pelik di mana berkempen pun kena kompaun, saya yakin PH dan Anwar akan menang.

“Bersatu PN sama sahaja, mereka lebih kurang sahaja, rasuah sama, ketidaktelusan sama, tidak akauntabiliti pun sama, semua sama. Yang tulen PH dan Anwar,” katanya,

Bahkan katanya, Umno sendiri juga dalam keadaan tenat keranan kerajaan yang ada pada hari ini bukan kerajaan Umno tetapi kerajaan semi Umno semi Bersatu.

Justeru katanya, Perdana Menteri Datuk Seri Ismail Sabri harus menjaga hati kedua-dua parti ini yang menyokong kedudukannya sekarang.

“PM kena jaga hati Najib, jaga hati Mahiaddin orang yang lantik dia jadi PM,” katanya dalam satu rakaman video.

Beliau berkata, senario ini susah untuk diramal siapa yang akan menang di Melaka bagaimanapun beliau yakin kedua-dua BN dan PN akan kalah. 

Bahkan beliau tidak menolak Ismail Sabri yang melakukan kempen di Melaka hanya sekadar wayang tetapi kesetiaanya kepada Mahiaddin kerana terhutang budi atas pelantikan sebagai Perdana Menteri.

“Turun tu buat wayang kesetiaan mesti pada Mahiaddin sebab orang lantik dia, sebagai Umno kena buat secara simbolik lawat Melaka dan berkempen itu sahaja,” katanya ketika diminta mengulas tentang PRN Melaka.

Tiada ulasan: