"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tak rasmi: BN menang majoriti mudah

Malaysiakini 

10.21 malam: Malaysiakini mengunjurkan BN telah menang 28 kerusi DUN, jumlah minimum yang diperlukan untuk majoriti mudah bagi menubuhkan kerajaan negeri yang baru.

Ditambah dengan sejumlah kerusi yang sedang didahului BN, gabungan itu tidak mustahil akan meraih majoriti dua pertiga dalam PRN ini. Sebanyak 38 kerusi perlu dimenangi untuk itu.

PN buat kejutan di Endau

10.15 malam: Perikatan Nasional (PN) menarik kemenangan mengejut di Endau, merampas kerusi itu daripada BN.

Sehingga kini, ia satu-satunya kerusi penyandang BN yang tewas.

Ilham Center telah memilih kerusi itu sebagai kawasan yang perlu diperhatikan atas faktor calon.

Endau ialah kerusi DUN di bawah kawasan Ahli Parlimen Mersing Abd Latiff Ahmad yang berpaling tadah daripada Umno kepada Bersatu.

Alwiyah Talib dari PN menang dengan majoriti 3,041 undi.

Dia meraih 8,433 undi berbanding BN 5,392 undi, PH 1,154 undi dan Pejuang 145 undi. Calon bebas pula mendapat 77 undi.

Ini kerusi kedua yang dimenangi PN selepas Bukit Kepong.

Tiada ulasan: