"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Firdaus Wong pula buat laporan polis terhadap Loh

FMT Reporters

Loh Siew Hong sebelum ini membuat laporan polis mendakwa Wong cuba memalukan dan menekannya menerusi beberapa siri catatan di Facebook Wong.

PETALING JAYA: Pendakwah bebas, Firdaus Wong hari ini membuat laporan polis terhadap Loh Siew Hong kerana didakwa membuat laporan palsu terhadapnya sebelum ini.

Laporan polis dibuat pembantunya kerana Wong masih menjalani kuarantin selepas disahkan positif Covid-19.

Dalam laporan yang dimuat naik di Facebook Firdaus Wong Wai Hung – Official, Wong menjelaskan tidak ada video yang mengaibkan dan memberi tekanan supaya Loh tidak meneruskan semakan kehakiman.

“Dalam kesemua video yang dimuatnaik dalam Youtube, semua gambar anak-anak Loh ditutup sekali gus mematuhi perintah mahkamah,” katanya pembantu Wong dalam laporan itu.

Loh sebelum ini membuat laporan polis mendakwa Wong cuba memalukan dan menekannya menerusi beberapa siri catatan di Facebook Wong supaya menggugurkan semakan kehakiman berhubung penukaran agama anak-anaknya.

Wanita itu juga mendakwa, Wong juga telah memfitnahnya dengan mengatakan dia menyimpan lelaki lain.

“Tiada dalam video yang kami hasilkan mengatakan beliau menyimpan lelaki lain. Apa yang kami sebut dalam video ialah memetik kata-kata daripada anaknya sendiri dari rakaman video bertarikh 24 Feb 2020.

“Tidak ada sesekali kami mengungkapkan perkataan Loh menyimpan lelaki lain dan ini merupakan satu dakwaan palsu daripadanya,” katanya yang membuat laporan di Balai Polis Wangsa Maju.

Tiada ulasan: