"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tular surat minta hakim percepatkan kes Zahid Hamidi

NASUHA RAHMAN

Tular satu surat yang didakwa dihantar pihak pembelaan kepada hakim bagi mempercepatkan perbicaraan dihadapi Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Dalam satu surat yang dihantar Timbalan Pendakwa Raya, Abdul Malik Ayob kepada Setiausaha Hakim Datuk Lawrence Sequerah yang dilihat Malaysiapost, pihak pendakwaan meminta kes Ahmad Zahid diutamakan melebihi kes 1MDB.

Menurut surat yang ditandatangi Abdul Malik bertarikh 29 Ogos itu, beliau meminta supaya kes yang berada di peringkat pembelaan itu diselesaikan dengan kadar segera.

Sehubungan itu, Dr Puad Zarkshi dalam hantaranya hari ini menyifatkan penularan surat tersebut ianya sayu perkara yang menggemparkan.

“Bocor lagi. Terbaru surat Jabatan Peguam Negara kepada Hakim Collin Lawrence Sequerah. Kalau ia sahih ia menggemparkan.

surat zahid

“Itu sah mencampuri urusan Mahkamah. Justeru, Peguam Negara bukan lagi wajib diganti tetapi wajib letak jawatan. Serta merta,” tulis beliau yang turut berkongsi surat tersebut.

Katanya, jika surat itu benar beliau tidak menolak wujud konspirasi, dendam dan berniat jahat.

“Mana tidaknya, setelah Najib berjaya dipenjara, kini minta pula utamakan kes Zahid. Apakah supaya Zahid segera masuk penjara?

“Kalau surat itu palsu. Peguam Negara kena nafikan. PM mesti segera bertindak. Selamatkan sistem keadilan negara,” katanya.

Tiada ulasan: