"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

‘Yang tengah tunggu giliran kes mesti menggelupur’, rakyat teruja giliran Bung Moktar dan isteri pula jadi tumpuan

DANIAL HAKIM

Rakyat dilihat teruja dengan tuduhan rasuah berjumlah RM2.8 juta melibatkan Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Seri Bung Moktar Radin dan isteri, Datin Seri Zizie Izette Abdul Samad.

Reaksi awam itu susulan siri ‘pembersihan’ kes rasuah dan salahguna kuasa bermula daripada Datuk Seri Najib dan Datin Seri Rosmah Mansor.

“Yang tengah tunggu giliran kes sekarang mesti menggelupur”, kata seorang pengguna Facebook.

Orang ramai juga menyambut baik perintah Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur hari ini terhadap Bung Moktar dan Zizie Izette agar membela diri atas tuduhan rasuah tersebut.

“Ini berita baik buat negara tetapi berita buruk buat perasuah-perasuah di luar sana. Anda jangan ingat anda akan terlepas,” tulis Fariz Izuddin Jufri.

Tiada ulasan: