"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Walaun bab tak siasat dulu memang juara, heboh jenama pizza ini konon hina Islam

Harapandaily

Heboh di media sosial mengenai satu jenama pizza yang kononnya menghina Islam gara-gara hantaran seorang individu yang dicop netizen sebagai walaun.

Lelaki itu bahkan meminta orang ramai membuat laporan polis serta meninggalkan tanda pagar PDRM serta menyebut premis Domino’s Pizza Sungai Ara di Bayan Lepas, Pulau Pinang.

Dia menyifatkan ungkapan yang tercetak pada resit itu sebagai kurang ajar dan biadab.

Susulan itu, rata-rata warganet membetulkan tanggapan salah individu berkenaan.

Ada berpendapat kenyataan biadab itu ditinggalkan oleh pelanggan melalui aplikasi penghantaran.

Hal ini sekaligus menepis cubaan untuk mengaitkan perbuatan itu dengan pihak jenama pizza yang mempunyai lebih 200 cawangan di seluruh negara itu.

“Bukan Domino’s buat, tapi memo yang ditinggalkan oleh pelanggan. Baca dan fahamilah dengan akal anugerah Allah wahai tuan/puan manusia sekalian alam,” komen seorang pengguna Facebook.

Dalam tempoh 14 jam dimuatnaik, hantaran individu yang menggunakan nama akaun Al Faqir Azharildris itu meraih hampir 3,000 perkongsian setakat pagi ini.

Sehubungan itu, warganet menasihatkan orang ramai menyelidik terlebih dahulu sebelum mengeluarkan kenyataan.

“Selidik dulu sebelum nak cakap. Kawan saya kerja situ beritahu itu resit pelanggan order bukan dari pihak Domino’s.

“Pihak Domino’s dah cancel order pelanggan itu sebab kurang ajar hina Islam dan buat report polis .

“Itu prank order, Domino’s call tak angkat. Gambar WhatsApp macam orang Myanmar. Semua yang bekerja di store situ orang Melayu Islam.

“Dari resit tu boleh nampak dia order melalui apps. Order masuk dan Domino’s akan print keluar resit invoice tu. Jadi, di situ kita nampak siapa yang betul-betul salah.

“Moga dapat perbetulan balik apa yang dah jadi salah sangka sebab staf situ pun semuanya orang Islam,” demikian komentar dan nasihat warganet.

Tiada ulasan: