"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pusat beli-belah terbakar hampir 100 peratus

Reuters

Warsaw: Kebakaran besar yang berlaku pada malam Sabtu di sebuah pusat beli-belah di Warsaw hampir memusnahkan tempat itu, kata pihak berkuasa. Tiada siapa yang cedera semasa kebakaran.

Marywilska 44 dengan hampir 1,400 unit komersial - termasuk banyak kios - adalah antara pusat membeli-belah terbesar di Warsaw. Ia dimiliki dan diuruskan oleh Mirbud.

"Hampir 100 peratus daripadanya telah terbakar. Api sedang dipadamkan dan ini akan mengambil masa berjam-jam," Mariusz Feltynowski, ketua komander Perkhidmatan Bomba Negeri memberitahu sidang akhbar pada Ahad.

Tambahnya, hampir 200 anggota bomba mengambil bahagian dalam memadamkan kebakaran.
-hmetro 

Tiada ulasan: