"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lutfi perlu jalani operasi jantung ketiga secepat mungkin

KAWAN LAMA UTM

Sebaik saja saya membaca tulisan Afrar Yunus, alkerohi.blogspot.com tentang penyakit Ahmad Lutfi Othman, tertanya-tanya juga saya, apakah rakan lama saya itu masih dalam keadaan uzur. Sudah lama saya tak berhubung dengan Lutfi. Sayu juga membaca kisah hidupnya dengan berbagai-bagai penderitaan yang dihadapi beliau.

Akhirnya dapat juga saya bercakap dengan Lutfi melalui telefon. Walaupun sakit tapi suaranya kedengaran ceria. Dia bercerita panjang tentang keuzurannya. Beliau tak putus mengucapkan terima kasih kepada orang ramai yang banyak membantu, termasuk Dato' Husam Musa.

Semua orang tahu penyakit jantung perlukan kos yang besar. Lutfi pun sudah dua kali melalui operasi jantung di sebuah hospital swasta. Ongkosnya lebih RM50 ribu. Malang sekali, seperti kata Lutfi, saluran jantungnya yang ketiga belum dapat dipulihkan. Dia terpaksa menjalani operasi ketiga dalam waktu terdekat.

Dan masalahnya tetap sama, iaitu kos yang tinggi untuk membiayai operasi berkenaan. Bila ditanya dari mana dia akan mencari dana, dia hanya diam. Saya pun tak mahu bertanya lanjut. Yang penting Lutfi perlu dibedah secepat mungkin. Saya diberitahu oleh kawan-kawan lain bahawa Lutfi agak tertekan untuk mencari rawatan di hospital kerajaan. Lutfi sudah menghubungi kawan-kawan lama yang ada contact dengan hospital awam. Sebabnya operasi jantung di sana lebih murah.

Harapan saya semoga Lutfi dapat segera dibedah walau dengan apa jua cara sekalipun dan dia dapat bertugas semula dengan baik di Harakah. Dah lama saya tak membaca buah fikirannya, mungkin kerana uzur yang begitu lama. Harap ada pihak yang dapat membantu beliau.

-detikdaily-

Tiada ulasan: