"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Mana lebih rendah, mufti Umno atau menteri Umno?

Penarik Beca

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata kenyataan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat adalah satu cubaan merendah-rendahkan mufti (lihat Malaysiakini hari ini "Menteri: Kenyataan Nik Aziz rendahkan mufti").

Apa kenyataan Mursyidul Am?Dalam kes ini, beliau telah menjadi agen Umno. Hilang luruh kemuliaan seorang mufti kalau merelakan diri menjadi agen. Apatah lagi menjadi agen sebuah parti politik sekular (lihat Harakah Daily semalam "
Nik Aziz: Harussani mufti atau mufta?")

Maknanya, Jamil Khir kata, tuduh Tan Sri Harussani Zakaria agen Umno adalah satu cubaan merendah-rendahkan mufti. Hai kenapa pulak? Tak terer dan hebat ka jadi agen Umno?

Adakah Jamil Khir cuba nak kata, jadi agen Umno tu merendah-rendahkan mufti?

Kalau jadi agen Umno tu merendah-rendahkan mufti, macam mana pula talabah lulus UKM yang dulu berdentam-dentum syarahannya yang kini menjadi menteri Umno? Yang mana satu lebih rendah ni, mufti Umno atau menteri Umno?

Kuasa politik Melayu dicincang oleh persempadanan kawasan pilihan raya 2003

Dalam berita bertajuk "Chinese will take over in the next election, warns Perkasa"(komen-komen di sini), Malaysian Insider semalam melaporkan:
Malay nationalist group Perkasa warns that the Chinese community will use the next general election to take over the country.

Perkasa feels that the last general election weakened the Malays and empowered the Chinese community.

Dr Zubir Harun, director of Perkasa’ economic bureau, who was at the Malay Consultative Council’s (MPM) round-table discussion, said during his presentation that a divided Malay community will empower the other races.
Saya tidak berminat nak bagi tau apa-apa kepada puak Perkasa. Mampoih pi kat depa lah. Bagaimanapun, jika orang-orang berakal mahu tahu siapa yang lemahkan Melayu, sila baca:

Bangsa ISA bunuh kerusi Melayu Islam

Umno penjajah dan pemusnah Melayu

Pelacur bangsa

Umno Pembela Melayu (3)

Kalau berminat nak tau siapa yang kaya raya dengan menjadikan ketuanan Melayu sebagai pecacai mereka, sila baca:

Ketuanan Melayu adalah boneka Cina yang sebenarnya

Menarik:
Takut berdebat hingga buat laporan polis...malunya... (Amizudin Ahmat 9/3/10)

1 ulasan:

ISA berkata...

Kedua2nya lebih rendah dari binatang yang berkaki pendek tu...