"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ayuh Guru Seluruh Malaysia Boikot BN/UMNO Yang Zalim

mohdnoorawang
Guru atau pendidik adalah orang paling kami sanjung dan kami hormati selepas kedua orang ibubapa.

Namun KERAJAAN BN/UMNO MENONGKAH ARUS. GURU DIKATAKAN BAKAL BEKERJA WAJIB SELAMA 9 JAM SATU HARI OLEH KEMENTERIAN PENDIDIKAN MALAYSIA. SATU LAGI KERJA BODOH MENTERINYA TS MUHYIDDIN YASSIN (TPM).

Guru cukup terbeban dengan tugas guru mengajar dan dibebankan lagi dengan kokorikulum selepas waktu sekolah dan arahan secara lisan dan bertulis dari pejabat pendidikan negeri dan daerah.

Belum lagi diambil kira beban murid yang bermasalah displin, Sepatutnya kerajaan BN/UMNO dan kementerian pendidikan mencari jalan bagaimana cara untuk mengurangkan waktu guru berada di sekolah.

Kita mengharap guru dan persatuan guru seluruh Malaysia dan hampir 400 ribu guru membantah sistem kerja guru dan waktu kerja guru selama 9 jam satu hari.

Sempurna dengan artikal rengkas ini Di harap semua guru seramai 400 ribu guru JANGAN MEMBERI UNDI KEPADA BARISAN NASIONAL DALAM PRU13. UNDILAH ATAU PANGKAHLAH PAKATAN RAKYAT. (DAP, PKR, PAS).

Jika PAKATAN RAKYAT menang dan berkuasa di PUTRAJAYA, kerja guru dikaji semula dan beban guru dikurangkan terutama waktu berada di sekolah kurang DARI 9 JAM . Malah gaji dan alaun disemak semula.

Disarankan kepada seluruh guru berfikirlah secara rasional jangan jadi ORANG YANG BEROTAK LEMBU SEPERTI LEMBU LEMBU SHAHRIZAT JALIL.

Tiada ulasan: