"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kemewahan terlampau anak Nazri...


M@rhaen
Siapa yang tak kenal menteri mulut celupar (mulut limbah) Nazri Aziz. Menteri yang terkenal mempertahankan setiap undang-undang dan peraturan yang menekan dan menzalimi rakyat. Memang dah sinonim dengan Nazri.

Inilah menteri yang tidak pernah menunjukkan rasa simpati ke atas penderitaan rakyat. Segala undang-undang dan peraturan perlu mengikut telunjuk si mulut celupar ini.

Dan undang-undang serta peraturan, tidak pula diguna-pakai untuk kaum kerabat dan kroni. Sebab itu, anaknya bebas memukul rakyat, menzalimi rakyat namun terlepas begitu saja. Jika mengikut standard Najib, Nazri ini layak diberikan gelaran Menteri Undang-undang Haramjadah.

Kini telah terdedah kepada umum betapa menteri ini mampu mengumpul harta dan kemewahan secara yang tidak bermoral. Malah Micheal Chia, seorang yang didakwa sebagai penggubal wang haram pun dengan mudah 'dibersihkan' oleh Nazri kerana Chia berkawan baik dengan anaknya, si Nadim.


Salah satu penemuan yang amat memeranjatkan kita sebagai rakyat (yang rata-rata terpaksa mengikat dan mengalas perut) ialah gambar sebuah kediaman laksana mahligai di bandaraya Kuala Lumpur yang dimiliki oleh anak si menteri mulut jamban ini.

Gambar di bawah menunjukkan sebuah kolam renang di unit 'mahligai atas angin' yang dimiliki oleh anak si menteri yang bernama Nedim. Patutlah beriya-iya sangat si Nazri cuba mengelak desakan agar semua menteri umno dan Barisan Nasional mengisytiharkan harta mereka.

Di kala rakyat di Padang Rengas hidup dikelilingi longkang dan parit yang kotor dan tersumbat, anak si menteri hidup mega-mewah di kediaman yang dikelilingi kolam renang. Mudah-mudahan ianya bukan daripada hasil 'menjual Gunung Pondok' kepada kilang simen YTL (sebelumnya, Perak Hanjoong). Maklumlah, orang jual tanah, kamu jual gunung.... harap-harap, tidaklah..

Mampukah kamu pikul mahligai dan kolam renang anak kamu ketika berhadapan dengan Allah Azza Wajaalla di sana nanti? Itu baru mahligai dan kolam renang. Dan itu baru di Kuala Lumpur....
Lebih banyak pendedahan mengenai hubungan anak Nazri dengan penggubal wang haram, Michael Chia, di sini. (SUV Hummer tanda kaitan Nazri-Chia, dakwa PKR).

Anak Nazri...
(Lebih banyak foto anak Haji Mohamad Nazri Aziz di sini..)

- Weblog M@RHAEN. (sumber: King Jason & Malaysia Kini)

1 ulasan:

Jaguh88 berkata...

dassyat betui !!

http:/panjisemarang.blogspot.com