"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PERKASA akhirnya mamak jugak

muramatsu
Aku sudah lama tidak komen perkembangan politik tanah air. Tetapi bila ada kawan hantar gambar KuLi resmi perhimpunan UMNO perkasa, aku mula google gambar KuLi dan Ibrahim Ali.
Sepertimana dijangka, kesimpulan dari gambar-gambar yang dipapar oleh image google, perkasa Ibrahim Ali itu kini sudah dipenuhi dengan muka-muka mamak.

Heh heh heh.... Setiausaha Agung Perkasa itu rupanya Syed...tetapi syed dan maidin tak ada beza. Ekuiti 30% bumiputra yang diperjuang perkasa itu sebenarnya idaman geng-geng ini. Periksa lah sendiri bahawa majoriti merekalah yang mencadang projek dan mendapat peluang perniagaan melalui kepentingan kerajaan.

Dua-dua jenis spesis manusia yang menumpang dan berdagang hidup di negara orang. Sama-sama tak ada budaya dan tanah air sendiri. Hidup ambil peluang atas sentimental melayu terhadap UMNO. Dua jenis spesis manusia ini hidup untuk wang, kuasa dan pangkat semata-mata.

Melayu sebenarnya baik terhadap bangsa lain dalam Negara Malaysia. Tetapi dua jenis ini menggunakan sentimen melayu melalui UMNO untuk membenci komuniti bukan Melayu. Dasar hidup pariah dan kasta jika dibiar, Malaysia akan jadi India, Pakistan, Bangladesh dan Sri Lanka...

Kenapa negara etnik India tidak moden dan kaya sepertimana China kini, sedangkan mereka mempunyai populasi penduduk yang hampir sama?. Kenapa penjajah gagal menjadikan etnik China sebagai hambanya hingga ke hari ini?...sedangkan etnik India masih terus diguna-guna oleh penjajah?

Supaya lebih jelas kepada mata semua orang, saya sertakan fakta.

1). Ketua Setiausaha Negara - YBhg. Tan Sri Dr. Ali Hamsa

2). Ketua Setiausaha Kementerian Kewangan - YBhg. Tan Sri Dr. Mohd Irwan Serigar bin Abdullah.

3). Board of Director Petronas - YBhg. Tan Sri Dr. Mohd Irwan Serigar bin Abdullah

4). Board Committees Petronas - YBhg. Tan Sri Dr. Mohd Irwan Serigar bin Abdullah


Cuba Tuan-tuan google nama-nama di atas dalam internet. Kumpulan ini berebut-rebut untuk memegang jawatan besar dalam kerajaan dan syarikat kerajaan khasnya yang melibatkan kewangan.

Ditambah lagi Patail yang menipu serta ada yang bergelar Shah letak gelaran Doktor pada nama mereka. Semuanya kerana pangkat, harta untuk menaikan taraf kasta.

Inilah hasil yang Mahathir tinggal kepada melayu UMNO untuk generasi akan datang.

Tiada ulasan: