"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Calon Bebas di Pengkalan Kubor Adalah Ahli PKR??

AbuYa

PKR Kelantan kecewa dengan sikap Datuk Seri Wan Azizah apabila menyerahkan Pengkalan kubor kepada PAS. Beberapa siri kenyataan tidak puas hati telah dipaparkan dalam akhbar.

PKR Kelantan telah mendapat sokongan daripada beberapa orang pimpinan PKR Pusat untuk meletak calon bebas disana. Malah PKR Terengganu juga difahamkan setuju dengan tindakan ini kerana dalam PRU lalu PKR Terengganu juga meletakkan beberapa calon bebas di Parlimen Dungun dan beberapa Dun seperti Rantau Abang.

Menurut sumber Seorang ahli PKR telah diusahkan menjadi calon bebas di Pengkalan Kubur. Calon yang ini difahamkan adalah Ahli PKR Pengkalan Kubur.

Izat Bukhary Ismail Bukhary umur 47 tahun. Bekas pensyarah. Mengiku maklumat dia ini mendaftar di Dun Kota Lama iaitu daerah mengundi Atas Banggol di lokaliti Jalan Tok Semian. Alamat semasa No 11 IM6 Bandar Indra Mahkota 6, 25200 Pahang Darul Makmur. Kena tanya Wan Fauzdin orang kuat PKR di sana untuk pengesahan.

Saya belum mendapat pengesahan secara muktamad daripada sumber maklumat PAS. Tapi saya lebih mempercayai ini mungkin psywar daripada UMNO dan bukan maklumat tepat.

Apapun kena menyiasat secara terperinci.

Sumber FB

1 ulasan:

Unknown berkata...

Aku rasa pada kamu pergi siasat dia siapa lebih baik kamu buat kerja pi kempen orang supaya mengundi parti kita supaya menang....jangan buang masa kerana masa amat penting dalam suasana apa sekalipun. Kata Assyahid Hassan al Banna "masa itu kehidupan"...

Masa PKR jadi calon dulupun ...dia ni jugak yang bertanding bebas...kalaulah dia ini orang PKR...kenapa dia pi lawan kawan dan parti dia sendiri??? Ini menunjukkan dia bukan orang PKR...dia orang bebas!!...Cakap-cakap orang yang mengatakan dia ni orang PKR adalah cakap-cakap musuh untuk menambahkan lagi retak supaya menjadi pecah di pengkalan kubur...akhirnya yang menang UMNO BN.....biarlah kita ni cerdik sikit dalam berpolitik...