"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dr Dzulkefly DiTumbuk : Kegilaan Politik Apa Ini ? - Prof. Mohammad Agus Yusoff

Mohammad Agus Yusoff
Mendapat tahu Ahli Jawatankuasa PAS, Dr Dzulkefly Ahmad ditumbuk pagi ini, saya sedih.Mengapa sampai begitu sekali semakin hilangnya arah kita berpolitik?

Pada saya, kejadian pagi ini adalah gambaran kecelaruan minda dan ilmu orang yang melakukannya. Ia menandakan semakin hilangnya nilai-nilai murni kita dan semamakin jumudnya pemikiran politik kita.

Kawan seusia saya meluahkan perasaannya dengan kejadian ini. Katanya: “We need to bring back those glorious days where we can hold hands…together. I would rather be ignorant yet happy than be knowledgeable yet sad.”

Saya mohon pihak polis menyiasat kejadian ini dan membawa mereka yang terlibat ke muka pengadilan. Parti apa pun yang kita sokong atau pemimpin mana pun yang kita sokong, kita tidak boleh membiarkan sama sekali politik keganasan menular di negara kita.

Saya harap kejadian ini menyedarkan kita betapa pentingnya kita memilih sikap politik yang matang, yang boleh meraikan perbezaan pendapat dengan baik.

Yakinlah, parti apapun yang kita sokong, agama, bangsa dan kenegaraan kita tetapkan mengikat kita bersama.

Tiada ulasan: