"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Maruah saya tercalar - Kazim

Ipoh: Penceramah bebas Datuk Mohd Kazim Elias atau lebih dikenali sebagai Ustaz Kazim meminta Jabatan Mufti Perlis mengemukakan bukti dan mengharamkan semua jenis medium dakwahnya di negeri itu sekiranya benar dakwaan dia sering meriwayatkan hadis palsu.

Menurutnya, secara peribadi dia merasa malu dan terkilan dengan tuduhan liar dibuat Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin tanpa mendengar penjelasannya kerana perbuatan menuduhnya secara terbuka itu menjejaskan maruah serta kredibilitinya sebagai penceramah bebas.

“Sekiranya benar saya ini periwayat hadis palsu, buktikan dan haramkan juga semua buku saya daripada dijual di negeri itu,” katanya mengulas mengenai penyebaran surat rasmi Jabatan Mufti Perlis di Internet yang ditandatangani Mohd Asri selepas tidak bersetuju Mohd Kazim menjadi panel Forum Perdana Ehwal Islam sempena hari keputeraan Raja Perlis.

Mohd Asri dalam Facebooknya turut menyatakan keputusan itu dibuat dengan mendakwa penceramah bebas itu sering menggunakan hadis palsu dalam ceramahnya selain turut memuat naik teks ceramah Mohamad Kazim yang didakwa riwayat palsu, namun tidak menghalang penceramah berkenaan berceramah di Perlis.
-hmetro-

Tiada ulasan: