"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Subhanallah!! Gambar Burung Belatuk Terbang Bersama Cerpelai Jadi Fenomena

belatuk bersama cempelai
Gambar seekor burung belatuk terbang dengan seekor cerpelai di belakangnya mencuri perhatian semua sehingga jadi viral di media sosial.

Martin Le-May, seorang jurugambar sambilan yang menetap di London Timur secara spontan merakamkan gambar menakjubkan itu pada Isnin.

Le-May sedang bersiar-siar bersama isterinya di Hornchurch Country Park untuk melihat burung belatuk hijau buat kali pertama dan tidak menyangka akan terserempak dengan situasi yang mengagumkan itu.

Foto itu pertama kali dimuatnaik di Twitter oleh @jayward7 atau Jason Ward, seorang peminat spesis burung dan merupakan jurugambar untuk Wildlife serta konsultan arborikultur (pengurusan penjagaan pokok).

Seperti dilihat di dalam foto, walaupun ia nampak manis seperti dua haiwan ini berkawan dan terbang bersama, namun hakikatnya cerpelai itu mensasarkan burung tersebut sebagai mangsanya.

Belatuk itu berjaya melepaskan diri daripada cerpelai tersebut apabila jatuh tidak jauh daripada pasangan berkenaan.

Kehadiran Le-May dan isterinya telah menakutkan cerpelai tersebut dan burung itu menggunakan kesempatan itu untuk melepaskan diri dan terbang kembali. 
– Astro Awani

Tiada ulasan: