"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Anak mithali: Walaupun kudung kedua-dua tangan tapi masih mampu menjaga ibunya yang uzur (Gambar)


XINGYIN menggunakan mulut untuk menyuapkan makanan kepada ibunya dengan sudu.
Chongqing, China: Kudung kedua-dua tangan tidak menghalang seorang petani di bandar ini menjalani kehidupan seperti individu normal termasuk menjaga ibunya yang uzur.

Chen Xingyin, 48, yang tinggal di kampung Tongxin dekat sini kudung kedua-dua tangan akibat kemalangan ketika berusia tujuh tahun.

Sejak itu dia terpaksa melakukan semua pekerjaan dengan menggunakan kakinya dan tiada tugas yang tidak mampu dilakukannya.

Xingyin mampu mengusahakan ladang jagung miliknya, mengembala kambing, memasak dan melakukan semua tugas harian di rumah.

Anak bongsu daripada enam beradik itu juga mampu menjaga ibunya yang uzur seorang diri tanpa bantuan saudaranya yang lain.

Dapatkan akhbar Metro Ahad untuk berita selanjutnya
-hmetro-

Tiada ulasan: