"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemimpin kerajaan negeri Kelantan abai amanat Nik Aziz - Husam Musa

FMT Reporters
husam-musa,kelantanPETALING JAYA: Kepimpinan Pas Pusat diminta membuat semakan terhadap kemewahan pemimpin kerajaan negeri Kelantan.
Desakan itu dibuat Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Salor, Datuk Husam Musa di laman Facebooknya.

Dalam kenyataannya beliau mendakwa kepimpinan yang ada gagal menepati garis panduan yang ditinggalkan bekas Menteri Besar, Allahyarham Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Katanya, kekerapan lawatan ke luar negara antara kemewahan yang ditunjukkan.

“Kerajaan yang ada tidak mengikut garis yang ditinggalkan oleh Tok Guru (Allahyarham Datuk Nik Aziz) dari segi kemewahan hidup para pemimpin, kemewahan lawatan ke luar negara yang sangat kerap, pengagihan kekayaan negeri kepada kroni tanpa tender,” katanya dalam perutusan Majlis Penerangan Dan Dialog Isu-Isu Semasa PAS Kubang Kerian.

Katanya apa yang berlaku telah menyebabkan ia menjadi buah mulut rakyat mengenai cara menguruskan negeri itu.

1 ulasan:

Unknown berkata...

Yg kerap obesi adalah tuang presideng.
Ponteng parlimeng pastu jln2 mkn angin