"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Raja Judi Nombor Ekor Malaysia (Part 1) (Gambar)

Malaysian Crime Watch
Foto Malaysian Crime Watch.·
RAJA JUDI NOMBOR EKOR MALAYSIA (PART 1)

Tahukah anda seorang lelaki Cina yang bernama He Ming Seng @ Peter yang berusia 41 tahun merupakan Raja Judi Nombor Ekor Malaysia dengan pemilikan dalam rangkaian judi ekor terbesar di seluruh negara.

Sindiket judi ekor yang dimiliki oleh Peter berangkaian di seluruh Malaysia namun kubu kuatnya terletak di Negeri Sembilan. Kesemua premis judi ekor yang terletak di kawasan Port Dickson, Seremban, Jempol, Kuala Pilah, dan Nilai adalah milik sindiketnya. Anggaran anggota kumpulan siniket judi ekor diketuai Peter adalah kira-kira seramai 600 orang di Negeri Sembilan sahaja. Selain itu, semua sindiket judi ekor di negeri Sabah telah berjaya "dibersihkan" dan Peter telah mengambil alih sepenuhnya.

Peter mempunyai beberapa rekod jenayah lampau termasuk satu rekod kes bunuh dan merusuh. Persoalannya, kenapa Raja Judi Nombor Ekor ini tidak pernah ditangkap dan sindiket diketuainya masih bebas beroperasi hingga hari ini?

Adakah benar beberapa pegawai polis yang pernah menangkap ahli kumpulan Peter ini ditukarkan ke tempat lain atau diberi tekanan daripada pihak atasan? Mengapa Raja Judi Nombor Ekor ini begitu berpengaruh dalam menentukan nasib pegawai polis?

Namun percayakah anda, di sebalik penglibatan Peter dalam jenayah dan sindiket perjudian terbesar, dia pada hari ini sudah bergelar "Dato Sri"! Percayalah, pendedahan mengenai sindiket ini bakal mengundang risiko besar, namun saya berani kerana benar.

Saya optimis dengan keupayaan yang ada pada STAGG dan D7, sindiket yang diketuai Peter pasti akan berjaya dihapuskan. Dengan tertangkapnya Peter, PDRM secara langsung akan berjaya melumpuhkan banyak premis judi ekor di bawah kendaliannya.

MyWatch akan mendedahkan mengenai Peter dan sindiketnya ini dengan lebih mendalam dalam Part 2 nanti.

"Fight Injustice Everywhere"
Dato' Sri Sanjeevan Ramakrishnan
Pengerusi MyWatch
Foto Malaysian Crime Watch.

Tiada ulasan: