"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Amanah akn bertanding 40 kerusi Parlimen - Khalid Samad

Pakatan Harapan cadang Pas ketuai pembangkang di Kelantan, Terengganu

Pakatan Harapan bercadang membenarkan Pas “mengetuai” pembangkang di Kelantan dan Terengganu dalam pilihan raya akan datang,"kata Pengarah Komunikasi Amanah Khalid Abdul Samad.

“Jika Pas mahu turut serta, sudah tentu kami akan benarkan mereka ‘mendahului’ di Kelantan dan Terengganu.

“Walaupun kami akan bertanding di beberapa kerusi di Kelantan, tetapi kami akan pastikan Pas mengetuai di Kelantan dan Terengganu.

“Penting untuk kami duduk berbincang bagi memastikan setiap parti mempunyai negeri pangkalan,” katanya pada sidang media seperti dilapor FMT hari ini.

Katanya, strategi memastikan setiap parti mempunyai negeri pangkalan itu akan memudahkan rundingan pembahagian kerusi di kalangan parti pembangkang.

Dalam pada itu, Khalid berkata, Amanah menyasarkan untuk bertanding 40 kerusi Parlimen pada PRU14.

“Bagi Amanah, kami sudah kenal pasti 40 kerusi berpotensi yang kami berminat turunkan calon. Kerusi itu kami rasa ada harapan dan peluang untuk menang.

“Tetapi, kami akan berbincang mengenainya pada mesyuarat akan datang dengan Pakatan Harapan dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) pada awal Januari,” kata Ahli Parlimen Shah Alam ini.

Tiada ulasan: