"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

GEMPAR!!! Siapa yang ampunya kerja ni?

Sifat zuhud tiga pemimpin ulamak Pas dipersoal
ARIF ATAN
Poster yang diselitkan dalam akhbar yang diberi percuma kepada perwakilan muktamar Pas
Poster yang diselitkan dalam akhbar yang diberi percuma kepada perwakilan muktamar Pas Poster yang diselitkan dalam akhbar yang diberi percuma kepada perwakilan muktamar Pas

Hari kedua Muktamar Tahunan Pas ke-63 gempar dengan penyebaran poster yang mempertikai gaya hidup pemimpin ulama parti itu.

Diselitkan dalam akhbar yang diberi percuma kepada perwakilan, poster bertajuk "Zuhud Pas???" bersaiz A4 itu memuatkan dakwaan hidup mewah selain isu akhlak pemimpin terlibat.

Ketua Penerangan Pas, Nasrudin Hassan dipersoalkan kezuhudannya apabila memiliki kereta mewah Vellfire sebaik bergelar Ahli Parlimen Temerloh.

Beliau sebelum itu pernah mengejutkan banyak pihak ketika ucapan penangguhan pada Muktamar Dewan Pemuda Pas Pusat di Kota Bharu tahun 2012 apabila mengumumkan kedudukan hartanya dengan hanya mempunyai simpanan tunai RM9,000 dalam akaun simpanan tetap.

Seterusnya, Ketua Penerangan Dewan Ulama Pas, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali dikaitkan dengan isu Audi Q7 ekoran tindakan isterinya memuatnaik di Facebook memberitahu tentang hadiah yang diterimanya daripada Ahli Parlimen Kuala Nerus itu.

Paling dilihat teruk diserang Ketua Dewan Ulama Pas Pahang, Mokhtar Senik dengan imej wanita mengaibkan di media sosial berserta ungkapan "Dulu Ulamak" dan "Sekarang...Alamakkk???".

Poster itu kemudiannya diakhiri dengan peringatan yang mengaitkan ketiga-tiga pemimpin ulamak itu dengan Rang Undang-Undang (RUU) 355.

"Jika anda bijak, anda tidak akan terpedaya dengan 'lebai-lebai' RUU355 ini...," dipetik daripada risalah tersebut.

Bagaimanapun, Setiausaha Agung Pas, Datuk Takiyuddin Hassan, ketika ditemui pemberita di Kompleks Pas Kedah, di Kota Sarang Semut hanya mengulas mengenali pihak yang melakukan penyebaran risalah itu.

"Kami kenal siapa yang buat itu, sama ada poster oren ke, poster melalui sebaran dalam akhbar-akhbar, itu pun kami kenal pasti orang yang buat," katanya.

Tiada ulasan: