"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki ditahan penggal kepala adik


Dua kes pembunuhan kejam menimbulkan kegusaran di Taiwan. - Foto AFP
TAIPEI - TAIWAN . Seorang lelaki ditahan selepas memenggal kepala adiknya di hadapan jiran mereka dalam insiden terbaharu selepas seorang lelaki dipenjara seumur hidup selepas memenggal kepala seorang kanak-kanak tiga tahun.

Lelaki berusia 54 tahun yang dikenali dengan nama keluarga Li memenggal kepala adik perempuanya dengan pisau dapur di luar rumah mereka di bandar Kaohsiung selatan selepas bertengkar.

Li dan adiknya, 52, kedua-duanya belum berkahwin tinggal bersama-sama di bandar Kaohsiung selatan dan telah menjaga wanita yang merupakan pesakit mental selama bertahun-tahun.

"Mangsa sepatutnya pergi ke hospital pagi ini dan mereka bertengkar selepas wanita itu enggan. Li kemudian menyerang mangsa dengan pisau dapur sehingga lehernya putus," kata pegawai dipetik AFP.

Televisyen tempatan memetik saksi sebagai berkata, wanita itu melutut dan merayu kepada abangnya itu manakala jiran menjerit selepas mereka melihat kepala mangsa yang terputus di kaki lima.

Sebelum ini, seorang kanak-kanak berusia tiga tahun turut dipenggal kepala oleh seorang pesakit mental, Wang Ching Yu di khalayak ramai berhampiran stesen metro di Taipei tahun lalu

Lelaki itu bagaimanapun terlepas dari hukuman mati di mahkamah minggu lalu.
-sinarharian

Tiada ulasan: