"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Wanita mati bersalin bersendirian di bilik hotel, waris dicari (Gambar)


Kota Kinabalu – Pihak polis sedang mencari waris mayat wanita yang dipercayai meninggal dunia sebaik melahirkan bayi di sebuah bilik hotel di sini pada pagi Selasa.

Wanita itu ditemui dalam keadaan berlumuran darah bersama bayi lelaki yang dilahirkannya oleh pekerja yang mengemas bilik tersebut sekitar pukul 9 pagi.

Bayi lelaki tersebut terselamat dan mangsa dipercayai berumur 20-an.

Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner M. Chandra berkata, mereka sedang mengenal pasti identiti wanita tersebut.

“Sesiapa yang mempunyai maklumat tentang identiti wanita ini atau warisnya digesa untuk tampil atau hubungi pegawai penyiasat Inspektor Mustapha Ramli di talian 019-814 5090 untuk membantu siasatan polis,” katanya.

Chandra berkata, pihak hospital mengesyaki mangsa meninggal dunia akibat kehilangan darah dan menambah bahawa bayi lelaki mangsa dalam keadaan baik.

“Mayat si ibu dibawa ke Hospital Queen Elizabeth untuk bedah siasat sementara bayinya di bawah pemeriksaan kesihatan,” kata Chandra. 
-mstar

Tiada ulasan: