"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PPBM sahkan penyertaan pengasas Ideas


FMT Reporters
PETALING JAYA: Penganalisis politik Wan Saiful Wan Jan, yang baru-baru ini melepaskan jawatan di Institut Demokrasi dan Hal Ehwal Ekonomi (Ideas), menyertai PPBM.


Berdasarkan jemputan sidang media parti itu, ahli PAS seumur hidup itu akan dialu-alukan secara rasmi sebagai ahli PPBM Khamis ini.

Wan Saiful, yang mengasaskan Ideas, sebelum ini enggan mengesahkan spekulasi mengenai langkah menceburi politik kepartian.

“Tetapi saya melihat langkah seterusnya sebagai langkah yang perlu saya ambil sekarang atau saya akan menyesal selama-lamanya,” katanya.

“Sekarang masa untuk mengambil risiko yang sama sekali lagi, untuk membawa keghairahan yang sama kepada penonton yang lebih luas.”

Ideas dirasmikan pada 2010 dan merupakan idea asal Wan Saiful bersama dengan putera Negeri Sembilan, Tunku Zain Al-‘Abidin Tuanku Muhriz dan Wan Mohd Firdaus Wan Mohd Fuaad.

Tiada ulasan: