"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pensyarah universiti ditahan, ganja lebih RM22,000 dirampas

Bernama 
KUCHING: Polis menahan seorang pensyarah universiti swasta di depan kaunter pos di Jalan Song, di sini, pagi semalam dan merampas dadah jenis ganja bernilai RM22,300.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Narkotik (JSJN) Sarawak, Sahar Abdul Latif berkata, penahanan kira-kira 10 pagi itu dibuat hasil risikan sepasukan pegawai dan anggota Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik.

“Ketika diperiksa, tiada dadah dijumpai di badan suspek, polis kemudian memeriksa kenderaan dinaikinya sebelum suspek bertindak menyerahkan sendiri 2 ketulan mampat dedaun disyaki ganja.

“Hasil siasatan lanjut, suspek mendedahkan masih ada bahan disyaki dadah disimpan di atas siling di sebuah tandas perempuan institusi pengajian tinggi swasta, tempat suspek bekerja dan hasil pemeriksaan, polis menemui 3 lagi ketulan mampat disyaki ganja dalam kotak dan beg.

“Turut dirampas satu alat penimbang elektronik, satu gulung plastik pembalut dan pisau poket,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata, suspek berusia 36 tahun yang positif dadah itu turut mengakui terlibat dengan pengedaran dadah sejak pertengahan tahun ini.

Katanya, suspek direman 7 hari mulai semalam untuk siasatan dan kes disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 yang memperuntukkan hukuman mati mandatori, jika sabit kesalahan.

Tiada ulasan: