"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tahniah lah dah menang 5-0 tetapi….

MOHAMED HANIPA MAIDIN

1. Ginilah. Bila undi belah bahagian di Parlimen katakan you all menang 30-0 sekalipun, tak kisahlah, misalnya, you all menang dengan cara yang dipertikaikan sekalipun, seperti you all kira juga undi bagi pihak you all undi MP yang TAK ADA dalam Dewan dll..

2. Anyway, apa lah erti menang yang jenis macam tu? Oh ya , maaf, saya lupa..jika jenis spesis yang tak tahu malu, apa sangat yang boleh kami harapkan? Saya lupa, our standard is too high for you to even understand let alone follow!

3. Anyway, bila kita berlawan atau bertanding dalam apa pun pertandingan, rule number one adalah orang yang bertanding tu wajib kena layak dan sah boleh bertanding. Itu prasyarat wajib. Orang kata sine qua non. Kat situ dulu our point of departure !

4. Bila yang masuk bertanding tapi dari awal lagi you tu tak layak bertanding dan /atau kelayakan you tu tak sah, menang lah macam mana pun. Bagi orang berakal, kemenangan macam tu tak dikira sah! Itu perkara asas.

5. Saya bagi contoh ya. Katakan dua orang bertinju, lepas 15 rounds A menang dan B kalah.Tiba-tiba bila penganjur check, A didapati tak layak bertanding atas alasan tertentu. So, A tak perlu lah nak ek menang tu melainkan A jenis spesis yang tak tahu malu. Sebab tu orang yang menang pingat emas dalam sukan Olimpik sekalpun, jika didapati dia tak layak bertanding, dia kena pulangkan balik pingat yang dia menang, itu hukumnya samdol!

6. Bila Gomen Tebuk Atap yang KHIANAT bangga dia dah menang 5-0, so biarlah dia orang nak bersorak gembira sekarang. Depa faham ke integriti tu apa?

Tiada ulasan: