"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Apabila Pemuda Pas bercakap sahaja berbau hancing, kata Pemuda Umno

 BORHAN AHMAD

Tindakan Ketua Pemuda Pas, Senator Khairil Nizam Khirudin mengucapkan selamat jalan kepada ‘kluster mahkamah’ dikecam oleh Pemuda Umno.

Exco Pergerakan Pemuda Umno, Datuk Shahrul Nasrun berkata, apabila senator itu bercakap sahaja, ia berbau hancing.

“Asal awak bersuara je, ada bau hancing. Saya nak bagitau. Kalau kluster Mahkamah tu nak hapuskan kes mereka, baik diaorang bodek PM, bukan lawan PM.

“Tapi Kluster Mahkamah tu jugak yang setiap hari menegur Kerajaan, bagi idea, tapi degil taknak ikut. Takkan kita nak ikut awak masuk gaung,” kata Shahrul kepada Khairil menerusi Facebooknya.

Pemuda Umno itu berkata, kerajaan Perikatan Nasional sepatutnya mendengar apa yang dikatakan oleh rakannya iaitu Umno.

“Bila sahabat nasihat dan bagi idea untuk tangani covid, tak nak dengar. Bila sahabat perli dan kondem sebab gagal dan bodoh sombong, cakap sahabat tak patut kondem sebab dalam team yang sama..

“Bila sahabat dah tak tahan, taknak suruh sahabat pekakkan telinga butakan mata sedangkan rakyat tengah sengsara dengan plan kerajaan yang tidak menjadi dan ketepikan rakyat,” kata beliau marah.

Lagi satu, kata beliau, “semasa awal penubuhan Muafakat Nasional (MN) kenapa tak dibangkitkan golongan kluster Mahkamah?

“Masa tu kluster Mahkamah dah disucikan dalam MN ke? Kes Xavier, Tokpa, Azmin HD macamana pulak? Dah suci ke bila menyokong PN?” tanya beliau lagi.

Bagi Shahrul, Pemuda Pas juga memilih untuk meninggalkan saf (MN) dan mengucapkan selamat jalan.

“Anda meninggalkan sahabat ketika senang (1st time jadi kerajaan pusat). Sayonara,” kata beliau membalas kenyataan Khairil.

Dalam tulisannya sebelum ini, Khairil berpendapat apa yang berlaku akhir-akhir ini adalah langkah mensabotaj rancangan dan gerak kerja kerajaan melawan Covid-19 serta memberi bantuan kepada rakyat.

“Mereka yang berada dalam ‘kluster mahkamah’ telah sanggup memperjudikan nasib rakyat ketika pandemik demi menyelamatkan diri mereka daripada tindakan undang-undang.

“Bagi yang memilih meninggalkan saf, selamat jalan. You’ve made your decision (Anda sudah membuat keputusan),” katanya dalam kenyataan di media sosial.

Tiada ulasan: