"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ibu maut ditikam anak

FMT Reporters

PETALING JAYA: Seorang wanita warga emas dipercayai maut selepas ditikam anaknya menggunakan pisau dalam kejadian di Kampung Paya Luboh, Melaka.

Dalam kejadian kira-kira 2.50 petang tadi, mangsa berusia 60-an dipercayai dibunuh oleh anak sulungnya berusia 38 tahun.

Bagaimanapun, suspek berjaya ditangkap penduduk kampung dan diserahkan kepada polis, lapor Utusan Malaysia.

Ketua Polis Melaka, Zainol Samah, berkata ketika ditahan suspek  mengaku menikam leher kiri dan kanan ibunya menggunakan pisau berukuran 26sm.

Katanya, suspek juga disahkan pernah menerima rawatan psikiatri di Hospital Melaka.

“Atas sebab itu, suspek dikatakan masuk ke bilik ibunya yang baru selesai mandi sebelum menikam leher kiri dan kanan mangsa menggunakan pisau memotong sayur.

“Suspek kemudian menyerahkan pisau itu kepada ibunya, sebelum mangsa bertindak membuangnya melalui tingkap di biliknya,” katanya.

Katanya, suspek mendakwa dia berbuat demikian setelah mendengar bisikan ibunya menyembah berhala.

Tiada ulasan: