"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Hasil haram

Anak Sengat
Beberapa hari ini semakin banyak katak melompat. Mungkin kerana hujan dah mula turun. Penang dan Perak mula menerima hujan setelah beberapa panas melanda. Katak katak mula melompat di negeri tersebut.

Segala alasan yang dibuat oleh katak tersebut ialah hilang kepercayaan kerana Pakatan Rakyat gagal mempertahankan agama kononnya. Sebahagiannya kerana alasan gagal mempertahan kan bangsa.

Dalam ramai ramai yang keluar kerana kecewa PR gagal mempertahankan agama dan bangsa, terselit seekor katak cina di Penang yang juga kecewa dengan ketua menteri. Mungkin katak cina ini berjiwa melayu dan islam agaknya.

Terakhir ialah MP yang tak pernah dikenal namanya melainkan kulaan di Bagan Serai. Saya pernah berkempen dalam pilihan raya lalu di Bagan Serai tapi saya tidak berkempen untuknya kerana saya tidak mengenal beliau yang ketika itu datang dengan kereta besar dan tak pedulikan orang selain hanya bersalam setelah bercakap beberapa patah perkataan. Saya tak tahu kereta sendiri atau dipinjamkan kepadanya. Saya datang atas tanggungjawab tugas di bawah Penerangan pemuda PAS Negeri Perak.

Alasannya juga sama kerana hilang kepercayaan kepada PR kerana gagal mempertahankan nama Allah. Pimpinan PAs telah menjelaskan dalil yang kukuh alasan penggunamaan Allah serta batasnya.

Beliau hilang kepercayaan kepada parti lalu meninggalkan parti. Apakah beliau lupa bahawa beliau mewakili parti yang sepatutnya apabila beliau hilang kepercayan kepada parti, pengundi juga hilang kepercayaan kepadanya. Sepatutnya bukan meninggalkan parti tetapi meninggalkan kerusi.

Inilah masalahnya golongan yang tak sedar diri, Merasa sokongan yang diterima adalah atas kapasiti peribadi . Seorang yang sayang kepada nama Allah tentulah juga sayang kepada hukum Allah.

Seorang yang sayang kepada hukum Allah tahu jika dia mendapat gaji dari hasil sokongan orang ramai yang dikhianati adalah hasil haram, melainkan sememangnya hasil haram itulah yang dicari,maka tentu dia sanggup melakukan apa sahaja demi hasil haram yang diburunya.

Tiada ulasan: