"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Perhimpunan PR sampai bilapun tak ada permit

Mutaligat
Polis dan Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) terpaksa menghentikan seketika majlis makan malam sempena ulang tahun kedua Pakatan Rakyat (PR) di Kelab Sultan Sulaiman di Kampung Baru di Kuala Lumpur malam semalam kerana penganjur tidak mempunyai permit mengadakan ceramah di luar dewan itu.

Ketika ditemui pemberita kemudian, pemangku Ketua Polis Dang Wangi ACP Abdul Aziz Zakaria berkata polis mendapati penganjur majlis itu tidak mempunyai permit untuk menyampaikan ceramah di luar bangunan.

Saya hendak bertanya kepada Polis bila pula Polis memberikan permit kepada PR bagi mengadakan perhimpunan di KL. Semua permit perhimpunan yang dipohon akan ditolak. Jadi apa guna memohon kalau kita sudah tahu akan ditolak.

Lebih malang lagi perhimpunan di dalam premis persendirian pun ditolak hatta premis kerajaan negeri yang sah juga tidak diluluskan......Saya harap pada masa akan datang pihak Polis bersikap lebih adil lebih-lebih lagi Polis baru dapat naik gaji.

Tiada ulasan: