"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pulang Dari Mekah, Haji Najib dan Hajjah Rosmah Buat Perkara Khurafat!?

laniismaa

10 NOV. 2011: Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor menyalakan pelita tanda simbolik perasmian sambutan Rumah Terbuka Deepavali di SMK Kampung Jawa, Klang. Turut hadir Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Dr Rais Yatim dan Presiden MIC, Datuk G. Palanivel.


Kenapa begitu seronok dengan 1Malaysia, Haji Najib yang baru pulang menunaikan dari Mekah membuat perkara khurafat dan bertentangan dengan Islam. Kenapa perkara sebegini tidak diberi perhatian serius oleh Haji Najib dan Hajjah Rosmah. Perhatikan takrif 'Kuttu Vilaku' dari laman web rasmi kerajaan.

Wanita hamil tersebut dipakaikan dengan sari perkahwinan atau sari baru yang dibeli oleh ibu bapanya dan didudukkan di ruang tamu. Seterusnya lampu minyak kuttu vilakku dihidupkan sebagai memohon restu Tuhan dan sebagai memulakan upacara. Berbagai makanan juga disediakan khas bagi wanita hamil tersebut seperti pelbagai jenis nasi, kuih muih, buah-buahan dan bunga-bungaan. [Sumber]

Tiada cara lainkah untuk perasmian. Fikir-fikirkanlah!! Ia sememangnya boleh mengundang fitnah!! Wajah All New Avanza

Tiada ulasan: