"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Orang melayu menyampah dan meluat kepimpinan umno?

Abdullah Ngah
Kalau orang Melayu mempunyai masalah dengan kepemimpinan parti itu yang di istilahkan benci, menyampah dan meluat sudah tentu calon yang tak bersih pasti tak menang.

Dalangnya yang jelas sebagai pengkhianat Negara pun boleh menang mudah dan 67 peratus rakyat Malaysia beri amanah memerintah.

Jadi, menyampah dan meluat orang melayu kepada kepimpinan umno hanya kata kata yang dimanipulasikan oleh sesetengah kalangan penyokongkuat umno. Tak lebih daripada itu.

Mereka bukan menyampah dan meluat sebaliknya 67 orang Melayu masih komited dan sayangkan Umno miskipun pemimpin macam "dajal" dan pengkhianat Negara.
Lebih lebih lagi yang mengatakan dia menyampah dan meluat itu semacam dajal juga, kerana memanipulasikan sedangkan hakikatnya tidak sedemikian.

Kalau benarlah orang Melayu penyampah dan meluat dengan kepimpinan yang sedia ada mana mungkin mereka masih memberi undi kepada dajal dajal yang jelas dajalnya.

Orang Melayu sudah sekian lama dibeli oleh pemimpin umno dan sebati serta tetap setia dengan umno miskipun Negara hampir hampir tergadai dek pemimpin yang penting diri sendiri.

Mereka dapat saja duit RM 50.00 hilang segala dan mudah lupa akan yang menimpa kepala dengan kenaikan harga barang, terutama sekali kenaikan harga minyak yang barangkali akan naik bila bila saja.

Seperkara lagi kebanyakan orang Melayu telah ditambat hatinya dengan habuan (rasuah) yang dianggap hadiah (tak salah)dari pemimpin yang memerintah.

Pada hal itu adalah rasuah yang akan dibalas dengan seksaan diakhirat nanti.Ingat Allah tak mungkir janji.

Dengan itulah hati mereka cinta dan sayang pada kejahatan dan benci pada kebaikan sehingga mereka menganggap yang baik itu buruk dan yang buruk itu baik.

Atas sebab itulah kepimpinan dajal pun boleh menang dengan mudah dalam setiap kali musim pilihanraya umum.

oleh itu menyampah dan meluat itu hanya dibibir mulut saja dihati tidak.

Dapat duit hilang segala.Bagi saya umno akan memerintah selagi ada banyak duit hatta melakukan salahgunakuasa dan penyeleweangan yang bermaharajalela sepertimana laporan audit Negara itu.

Orang melayu tak marah dengan laporan Audit negara yang jelas melakukan penyeleweangan suatu pengkhianatan.

Cuba bayangkan binokular marin yang berharga RM1,940 di beli pada harga RM 56,350.

Didapati 2,805 peratus lebih mahal.

Percayalah orang Melayu tak marah pun dan tak benci pun.Jika mereka benci sudah lama umno berkubur, kerana segala yang berlaku itu adalah direstui kepimpinan umno sejak sekian lama.

Tiada ulasan: