"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jika PRU Nov ini, sebahagian jemaah haji dinafikan hak mengundi

KUALA LUMPUR: Penerbangan pertama bakal jemaah haji ke Tanah Suci tahun ini dijadual pada 17 September dan penerbangan terakhir pada 19 Oktober.

Jurucakap Tabung Haji ketika dihubungi hari ini berkata, penerbangan pertama pulang ke tanah air dijadual berlepas dari Tanah Suci pada 31 Oktober manakala penerbangan akhir dijadual berlepas pada 28 November. Tarikh wukuf dijangka pada 25 Oktober dan umat Islam di Malaysia dijadual menyambut Hari Raya Haji pada 26 Oktober.

Semalam, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, kira-kira 28,000 orang jemaah Malaysia akan menunaikan haji tahun ini.

Permohonan untuk mendapatkan kuota tambahan akan diteruskan berikutan masih ramai jemaah Malaysia yang belum berpeluang menunaikan haji berikutan kuota yang terhad setiap tahun.

Sehingga kini, seramai 936,000 rakyat Malaysia termasuk 4,000 daripadanya berusia lebih 75 tahun sudah berdaftar untuk menunaikan haji./Bernama

Tiada ulasan: