"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Azalina Othman Nak Saman Saya?


Mazlan Aliman
DATUK Seri Azalina Othman, Ahli Parlimen Pengerang buat sidang Media di Parlimen nak saman saya. Katanya saya fitnah beliau atas kononnya penglibatannya dalam Projek Pembangunan Bersepadu Penapisan Minyak dan Petrokimia (RAPID).

Azalina dah arah peguamnya kaji ucapan saya dan buat tuntutan agar saya mohon maaf dlm masa terdekat. Beliau nak saman saya berjuta ringgit gamaknya.

Sebagai seorang muslim yang terlibat dengan perjuangan rakyat, saya tidak gentar dengan ugutan beliau. Saya senantiasa yakin dengan pertolongan Allah. Ribuan di Dataran Sg Rengit mendengar ucapan saya. Ianya disebar dlm youtube, TV Alternative dll.

Sebagai seorang Ahli Parlimen yg mewakili penduduk Pengerang, apa peranan beliau dlm memelihara kepentingan penduduk?

Mengapa projek RAPID tidak dibuat di lokasi pemindahan penduduk berdekatan Kg Dato' Abd Ghani Othman?
Bukankah di situ adalah tanah Kerajaan Negeri Johor ribuan hektar?
Wajar ke dikorbankan penduduk kampung sedangkan ada tanah kerajaan yg jaraknya sekitar 10 km sahaja?

Mengapa dipilih lokasi penduduk di Kg Sg Kapal, Kg Teluk Empang, Kg Batu Mas dll yg begitu hampir dengan TLDM Tg Pengelih dan laluan sibuk 200 kapal sehari?
Membina jeti dan terminal berdekatan laluan ini sangat berisiko dan tidak ekonomik serta praktikal sebab masa untuk berlabuh kapal pengangkut minyak di Pelabuhan Sg Udang, Kerteh dan Bintulu hanya sekitar 10-20 minit sahaja; walhal di terminal yg di cadangkan di Pengerang memakan masa 3 jam!

Di sekitar tanah Kerajaan dekat Kg Dato' Abd Ghani Othman, kawasannya lapang, kedalaman yg sgt munasabah atas jajaran Laut Cina Selatan dan jauh dari kesibukan kapal2 dagang. Hanya ambil masa 10-15 min sahaja.

Saya cabar Azalina jawab mengapa tanah penduduk yg dipilih, apa motifnya?

Saya bukan budak kecil yg ditakutkan hantu. Saya persilakan dengan segala hormatnya jika Azalina nak saman saya. Ia jadi motivasi untuk saya dedah lebih terperinci sandiwara pemimpin BN disebalik projek yg kontroversi ini.

Azalina jangan gelabah. Bertenang. Tunggu 'buah' saya seterusnya. Saya baru sebut sipi2 saja!
Nantikan episod akan datang......

Tiada ulasan: