"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemimpin Pakatan Rakyat Ni Kadangkala Bangang dan Tak Reti Bahasa Juga

Tok Janggut
Banyak sudah aduan dibuat kepada pihak berkuasa oleh pemimpin pembangkang terhadap puak UMNO yang melakukan penipuan, menggunakan samseng dan sebagainya tetapi semuanya tidak mendatangkan kesan malahan tidak dipedulikan langsung oleh pihak berkuasa tersebut.

UMNO juga langsung memghiraukan lapuran, desakan yang dibuat oleh pihak pembangkang supaya pihak berwajib menyiasat dan mengambil tindakan ke atas lapuran yang dibuat kerana tahu mereka berkuasa dan pihak polis, SPR, SPRM tidak akan berani dan tidak mampu untuk menyiasat apatah lagi untuk mengambil tindakan terhadap mereka. Malahan pihak polis, SPR dan SPRM ini dlihat bersekongkol dan melindungi serta terpaksa membuat semua kerja-kerja jahat dan penipuan yang diarahkan oleh UMNO terhadap mereka selama ini tanpa mampu membantah.

Penyelewengan dan salahguna kuasa Peguam negara dan bekas Ketua Polis negara yang didedahkan oleh bekas pegawai polis dan pihak lain terhadap beberapa kes yang melibatkan pemimpin tertinggi UMNO. Pemimpin pembangkang seperti orang bodoh dan tak reti bahasa mendesak kerajaan supaya menyiasat dan ambil tindakan terhadap kedua-dua pegawai tinggi ini. Apakah mereka rasa kerajaan UMNO akan melayan deskan tersebut kerana jika siasatan dan tindakan diambil sudah tentu kedua-dua pegawai ini akan mendedahkan mengapa mereka bertindak begitu, siapa yang arahkan. Maka semua rahsia akan bocor. Keduanya melakukan perbuatan tersebut atas arahan pemimpin UMNO dan mereka berdua mungkin sudah dijanjikan akan dilindungi. Adalah mustahil kerajaan akan menyiasat dan mengambil tindkan terhadap orang yang mereka arahkan membuat kerja kotor itu kerana akhirnya semuanya akan terbongkar nanti.

Begitu juga dengan penipuan daftar pengundi yang dibuat oleh SPR. Mengapa bangang sangat pembangkang yang mendesak kerajaan menyiasat dan membersihkan daftar pengundi tersebut? Bukankah apa yang dibuat oleh SPR itu atas arahan kerajaan UMNO? Jadi bagaimana kerajaan UMNO sendiri hendak menyiasat dan mengambil tindakan terhadap mereka sendiri? Itu juga sebabnya mengapa kerajaan UMNO menolak permintaan pembangkang untuk menjemput pemerhati luar untuk memantau pilihanraya umum negara kita ini kerana bimbang semua penipuan yang mereka lakukan akan terbongkar. Bolehkah kita mengarahkan perompak supaya menyiasat siapa yang merompak sesebuah rumah itu sedangkan perompak itulah yang merompak rumah tersebut? Begitulah juga bagaimana pembangkang cuba mendesak Najib supaya menyiasat rasuah kapal selam dan pembunuhan warga Monggolia itu sedangkan pembangkang sendiri yakin bahawa Najib memang terlibat dengan kedua-dua kes itu! Bodohlah Najib jika beliau mengarahkan pihak berkuasa menyiasat kes itu.

Begitu juga desakan supaya kerajaan UMNO memulangkan semual royalti minyak Kelantan. Munasabahkah mereka akan mengembalikan semula wang tersebut kerana mereka memang sengaja buat kerja zalim itu dengan tujuan untuk menunjukan kuasa mereka dengan perasaan sombong dan angkuh. Hati-hati mereka semua itu sebenarnya sudah di hijab oleh Allah ke arah perkara yang baik, adil dan bertimbangrasa. Hati-hati mereka semua sudah hitam pekat dengan sifat mazmumah yang tebal. Sukar untuk dibersihkan lagi kerana sepanjang hidup mereka darah dan daging mereka sentiasa disuap dengan makanan dan minuman dari sumber haram seperti rasuah, penipuan, rompakan harta rakyat, hasil judi dan riba.

Masalah penipuan daftar pengundi yang dibuat oleh SPR. Apakah tidak ada ruang dalam undang-undnag negara kita untuk membolehkan kita menyeret SPR ke mahkamah atau membuat lapuran kepada badan antarabangsa seperti PBB? Apa yang paling penting ialah, gandakan usaha untuk meyakin rakyat terutamanya di luar bandar akan penyelewengan dan kezaliman, penipuan serta salahguna kuasa puak UMNO ini untuk menjatuhkan kerajaan UMNO/BN di peringkat Pusat. Maka dengan itu nanti semuanya boleh kita siasat, bongkar dan ambil tindakan. Yang pastinya ketika itu bukan sahaja pemimpin UMNO yang berbaris di mahkamah dan memenuhi penjara-penjara dalam negara tetapi semua pegawai tinggi kerajaan termasuk SPR, JPN, IPTA, Polis, SPRM dan jabatan-jabatan lain yang selama ini bersekongkol dengan UMNO melakukan khianat terhadap rakyat dan negara akan turut sama berbaris di mahkamah. Jangan lepaskan mereka.

Pemimpin pembangkang diharap jangan buang masa dan jangan jadi terlalu bangang dengan mengharapkan bahawa lapuran dan desakan mereka akan dilayan oleh kerajaan UMNO. Mereka hanya jadi bahan ejekan, sindiran dan bahan ketawa sahaja kerana semua lapuran yang mereka buat hanya masuk ke dalam tong sampah sahaja. Tumpukan ceramah dan penerangan ke dalam-dalam kampung dan desa pula walaupun yang datang mendengar bilanganya kecil kerana yang penting maklumat itu sampai kepada rakyat. Kurangkan ceramah dikawasan-kawasan bandar atau pekan kerana kawasan-kawasan begini penduduknya agak celik dan selalu mendapat maklumat melalui internet dan tidak perlu risau lagi dengan sokongan mereka. Jangan buang masa di balai-balai polis untuk membuat lapuran terhadap puak UMNO tetapi lapurkan kepada rakyat sehingga ke akar umbi akan semua kerja jahat, samseng, ganas dan penipuan UMNO ini kerana hanya rakyat sahaja yang mampu menghukum puak UMNO ini dalam PRU13 kelak. Pihak berkuasa tidak mampu mengambil tindakan malahan mereka ini pula dilihat bersekongkol dan melindungi semua kerja jahat, samseng, ganas dan penipuan UMNO ini. Kesihan rakyat Malaysia. Wallahualam.

2 ulasan:

sepetir berkata...

Tukor ler colour tulisan tu,,, sayng, berita menarik dah... tp tak leh nk bc... Maaf krn teguran ini...

Osama berkata...

Ini bukan soal banggang & nk kan layanan istmewa. Cma kta nk tunjukan cara mengunakan
saluran yg betul dlm merungkai sesuatu pertikaian.
Dlm mghdpi birokrasi UMNO Be End, kita msih mnyandarkn hrapan kpd mrka yg mngamalkn profesionlisma tulin.
Buknnya dlm ajensi2 krjan tu smua skong Be End! Hnya Umat Melayu Naif Otak nya sja yg sebulu dgn Be End!
Klu xde kes bgimna mrka nk brjuang mnegakn kbenaran? Kpd yg tau hkum halal haram pstinya itu adlh pluang mrka utk mlksanakan t/jwb yg diamanahkn!
Utk mrka yg tak mau brkompromi akn dosa phala,
inilah pluang mrka utk tnjukn ksetianya pd agama bngsa & tnh air!
Jika sjrah boleh mncatitkan siapa yg bnar siap salah mngpa tidak Allah Yg Maha Mngtahui mngabaikn amal makruf nahi mungkar kta ddunia?
Dlm apa jua gelangang yg dinamakn pertarungan yg memerlukan smngt jitu, kita tdk boleh
mmbiarkn musuh sntsa mnyrang & kita sntiasa brthan!
No way jka mahu mengapai kmenangan!
Cramah si kmpung2 ceruk rntau memang kna truskn utk bri pnerangan pd wrga yg kurng mklumt dri media altrnatif!
Namun kta tk boleh membenarkn org2 atasan agensi2 pimpinan beliau dok goyang kaki seolah2 mrka adlh tuan!
Jka ada sesuatu kes kna repot mngkut prosidur amaln biasa & bwk ke pngadilan!
Keadaan ni jdikn mrka jga akn sebok mengndalikn kes2 trsebut!
Smada mrka akn btindak jujur atau mlakukan pnipuan itu bukan krja kta tpi mreka boleh tipu semua org dlm
stu masa tpi mrka tidak berupaya menipu semua org dlm semua masa & keadaan!
Rakyat lah yg akan menilai benar atau salahnya tindakn mreka,
namun Allah Subhanawatallah la yg Maha Berhak Menentukan Hukuman Pd Mereka.