"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Surat Terbuka Untuk Ketua Pengarah Kastam

Oleh 444444
Assalamualaikum Dato Seri. Terlebih dahulu kami "Pegawai kanan Kastam Teraniaya" merakam jutaan tahniah kepada Tuan kerana dianugerahkan Darjah Kebesaran yang membawa gelaran Dato Seri.

alangkah berbahagia dan berseri-serinya dato kerana menumpang tuah di bawah bumbung JKDM. Oelh kerana itu kami juga mengharapkan kebertuahan yang dato kecapi itu dapat dato salurkan supaya manfaat itu juga dirasai oleh kami. Telah lebih 3 bulan dato duduk di kerusi KP Kastam namun tidak ada satu tindakan yang betul2 mencerminkan keprihatinan dato kepada warga kastam. Tempoh bulan madu dato telah berlalu, apa yang kami tagih dan kami mahu rasai ialah kebajikan kami betul2 dijaga.

Semasa perasmian mesyuarat agong PERKASA baru-baru ini. Dato Seri KSN melahirkan rasa terkejut (samada genuine atau lakonan) bila beliau mendapati masih terdapat 300 pegawai kanan kastam yang bertugas selama lebih 20 tahun masih di gred 44 (ini berlaku pada kami) walhal menurut beliau pegawai ini sepatutnya sudah menikmati paling koman pun gred 48 kalau pun tidak 52 atau 54. Dato seri KSN mahu KP melihat perkara ini segera dan secara serius dan memperbaiki keadaan. Namun sehingga sekarang sudah hampir dua bulan keadaannya masih serupa dan tidak ada sebarang khabar mengenainya.

Kalaulah alasan tidak ada kekosongan jawatan gred 48 untuk diisi oleh kami, apa kata kalau kami syorkan agar gred 48 yang ada sekarang dinaikkan ke gred 52 dan kekosongan itu diisi oleh kami. LANGKAH INI SEKURANG-KURANGNYA MEMBERI MANFAAT KEPADA DATIN SERI. Kami pun tak kisah kawan2 kami naik pangkat berulang kali asalkan kami di gred yang lebih tinggi dari sekarang.

akhir kalam, kami sebenarnya sudah amat bosan dengan karenah pengurusan atasaan jabatan dan Presiden PERKASA yang hanya memberi ucapan retorik setiap kali ada perjumpaan. Hasilnya tetap NIL. Walau apapun sekali lagi ucapan tahniah dan fikir-fikirkanlah cadangan kami tadi...Inilah yang dinamakan WIN-WIN Situation.

Tiada ulasan: