"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Himpunan We Love Tok Guru esok

Salmah Mat Husain

KOTA BHARU: Rakyat Kelantan tanpa mengira kaum diseru menyambut kepulangan Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat esok 20 Febuari dari mengerjakan umrah di Makkah.

Pengerusi Jawatankuasa Himpunan We Love Tok Guru, Datuk Takiyuddin Hassan, ketika memberitahu Harakahdaily berkata, sambutan pertama akan diadakan di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra jam 11.30 pagi.

Menurutnya, himpunan kedua di Dataran Stadium Sultan Muhammad Ke-1V jam 12.00 tengahari.

“Saya menyeru semua rakyat Kelantan tanpa mengira budaya, bangsa turut hadir bagi menyambut kepulangan Tuan Guru yang kita cintai,”ujarnya.

Takiyuddin yang juga anggota exco kerajaan negeri seterusnya berkata, beberapa acara menarik turut disusun sempena program berkenaan.

Antaranya persembahan kebudayaan pelbagai kaum di negeri ini.

“Orang ramai juga berpeluang mendengar ucapan yang bakal disampaikan oleh golongan muda, wakil pondok dan Ladang Rakyat.

“Untuk itu saya sekali lagi menyeru rakyat Kelantan seluruhnya hadir beramai-ramai untuk menyambut kepulangan Tok Guru yang kita kasihi,”ujarnya.

Tiada ulasan: