"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Prof Diraja Ungku Aziz pun ulas isu kangkung

Omakkau
Isu kangkung turun harga rakyat tidak puji kerajaan... Prof Diraja Ungku Aziz pun bersuara juga!!!

"Terbukti rakyat Malaysia tidak mudah dikangkungkan. Siapa kangkung sebenarnya? Pucuknya angkuh memanjat bukit tak sedar akar terendam air parit."

Dalam maknanya tu ....

Pucuknya angkuh memanjat bukit,
tak sedar akar terendam air parit,
rakyat mengeluh lelah dan sakit,
sedikit diberi banyak diungkit..

Pucuknya angkuh memanjat bukit,
Tak sedar akar diair parit,
Bagaikan melepas anjing tersepit,
Dah jadi pemimpin , rakyat digigit.

Apakah nanti Pak Ungku juga bakal diserang garang oleh para soldadu siber pro UMNO?

3 ulasan:

Unknown berkata...

Ah sekarang Pak Ungku juga masuk gelanggan menjual madahnya! Sayang sy tak pandai menjawab harap Kerengga dan blogger Pro-UMNO yang jijik dan meluat dengan NajibORos sudi menjawab.
Selani sayur kangkung jangan lupa masukkan ikan dan yang tidak dikawal oleh Najib & rakan-rakan bebal & samDOL!
Ayam naik jangan makan Ayam, petrol naik hentikan petrol percuma rkaan Menteri, hentikan rumah sewa percuma dan api juga air para Menteri. Ade gaji, bayar sdan sara keluarga sendiri macam peminta sedekah - tagih ikhsan dan cukai dari Rakyat! Jual semua pesawat NR (Najib-Rosmah) dan Selamat jimat bukan saja RM million malah billion sebab tak perlu naik Jet NR (macam teksi jalanan) tapi pakai jet MAS!!
Kalau tidak bersedia pindah ke SG. BULOH sebelum rakyatjelata mengamok dan PANGkong kalian sampai terkangKANG!

Unknown berkata...

dah tentu punya .... umno is "the untouchable" or "pariah" caste ....

Unknown berkata...

dia tak tulis pantun tu. dia tiada akaun twitter. dia dah buat kenyataan akhbar mengenai perkara ini.