"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sultan Brunei beri amaran

Bandar Seri Begawan: Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah semalam memerintahkan pengguna media sosial menghentikan kritikan terhadap perancangannya melaksanakan perundangan hudud di negara itu.

Baginda yang juga antara lelaki terkaya dunia membuat amaran itu ketika menyampaikan ucapan baru-baru ini.

“Mereka tidak boleh dibenarkan terus mengeluarkan kenyataan menghina undang-undang Islam.

“Jika ada elemen yang membolehkan mereka dihadapkan ke mahkamah maka fasa pertama pelaksanaan Perintah Kanun Keseksaan Syariah April ini akan terpakai terhadap mereka,” katanya.

Baginda mengumumkan Oktober lalu Brunei akan mula melaksanakan hukum hudud bermula 1 April ini.

Isu itu banyak dibantah dan didebatkan di laman media sosial terutama sejak beberapa minggu kebelakangan ini.
-Agensi-

Tiada ulasan: