"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gadis ini sudah 12 kali cuba bunuh diri

Hidup umpama mimpi ngeri setiap malam. Itu yang dialami oleh sebuah keluarga apabila anak remaja mereka yang berusia 16 tahun, sudah 12 kali cuba membunuh diri sejak dua tahun lepas.

Emma Parrey, 33, tiada pilihan lain kecuali mengurung anak perempuannya itu, Stephanie di dalam sebuah bilik kayu, iaitu satu tindakan ekstrem yang terpaksa diambilnya demi keselamatan mereka sekeluarga.

Bilik kayu itu direka khas dengan semua objek yang boleh menyebabkan Stephanie mencederakan diri atau keluarganya telah dikeluarkan.

Emma kini menjadi patah hati, keliru, takut dan bimbang kerana anak perempuannya itu tidak mahu hidup lagi.

Meskipun terdapat satu pusat psikiatrik di kawasan berhampiran kediamannya di New South Wales, namun Emma tidak boleh mendaftarkan anaknya di situ memandangkan Stephanie sudah dirawat di pusat psikiatrik swasta.

“Saya sedang bercakap dengan kawan saya di telefon apabila dua anak saya mendengar Stephanie menghempas pintu tandas.

“Semua akses masuk ke bilik tandas itu telah ditutup dan dia sedang memegang pisau. Stephanie memberitahu tidak guna mereka menghalangnya kerana dia sudah rosak dan tidak boleh dibaiki lagi serta tidak mahu saya bersusah payah untuk merawatnya.

“Kami menghubungi polis dan akhirnya Stephanie berjaya dihalang,’’ katanya yang mempunyai dua anak yang lain ketika menceritakan pengalaman hidupnya itu.

Disebabkan keadaan itu, Emma terpaksa memberikan tumpuan yang lebih kepada Stephanie hingga mengabaikan dua anaknya yang lain. Ia menyebabkan Emma berasa sangat bersalah.

Ia juga menjadikan keluarga berkenaan hidup dalam ketegangan. Kesukaran hidup Emma itu mendapat bantuan daripada jirannya dan mereka kemudian menggunakan laman web GoFundMe .

Ia bagi meminta bantuan daripada mana-mana pihak yang dapat membantu keluarga berkenaan dalam apa cara sekalipun.
-kualalumpurpost

Tiada ulasan: