"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pensyarah dituduh lakukan kelucahan melampau terhadap 3 kanak-kanak lelaki

PUTRAJAYA - Seorang pensyarah sebuah pusat pengajian tinggi didakwa di Mahkamah Jenayah Seksual Terhadap Kanak-Kanak di sini hari ini atas 12 pertuduhan melakukan perbuatan kelucahan melampau dan persetubuhan di luar tabii terhadap tiga remaja lelaki anak yatim.

Lelaki berumur 30 tahun itu mengaku tidak bersalah selepas kesemua pertuduhan dibacakan di hadapan Hakim Yong Zarida Sazali.

Dia didakwa melakukan perbuatan itu ke atas mangsa yang ketika kejadian berumur 13 tahun, 14 tahun dan 15 tahun di sebuah pusat penjagaan kanak-kanak di Sungai Buloh, di tandas di sebuah fakulti di Puncak Alam, Selangor dan di tandas di Saujana Utama Country Resort, Sungai Buloh, antara hujung tahun 2015 pertengahan hingga hujung tahun 2016 dan 14 Mei tahun ini.

Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin RM60,000 dengan seorang penjamin bagi kesemua pertuduhan dan menetapkan 8 Disember ini untuk sebutan semula kes serta melarangnya menghubungi dan menggangu mangsa secara fizikal dan melalui media sosial sehingga perbicaraan kesnya selesai.

Tertuduh juga dikehendaki melapor diri di balai polis berdekatan setiap satu haribulan setiap bulan dan menyerahkan dokumen perjalanannya kepada mahkamah.

Pendakwaan dilakukan Timbalan Pendakwa Raya Nordalina Ali manakala tertuduh diwakili peguam Faizal Rahman. 
-Bernama

Tiada ulasan: