"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Zahid dan KJ sengit, Ku Li jauh ketinggalan

PEMILIHAN UMNO 2018 | Khairy Jamaluddin kini mengutip 41 undi untuk berada pada kedudukan sama dengan pemangku presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.

Sementara itu Tengku Razaleigh Hamzah jauh ketinggalan dengan sekadar mengumpul 18 undi setakat jam 7.15 malam.

Keputusan itu diumumkan menerusi akaun Twitter Pemilihan Umno 2018.

Sementara itu bagi jawatan pertandingan timbalan presiden, bekas Menteri Besar Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hasan memperoleh undi 20 bahagian, sementara anggota Parlimen Keterah, Tan Sri Annuar Musa mendapat 13 undi.

Bagi tiga jawatan naib presiden, bekas Menteri Besar Johor, Datuk Seri Khaled Nordin masih mendahului, diikuti rapat Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dan Datuk Seri Johari Abdul Ghani yang masing-masing memperoleh sembilan dan 10 undi bahagian.

Datuk Seri Mahdzir Khalid dan Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman pula masing-masing mendapat enam dan empat undi bagi persaingan naib presiden, manakala Datuk Seri Ahmad Said memperoleh satu undi bahagian.

Calon ketujuh Sheikh Razali Sheikh Hamad konsisten gagal mendapat sebarang undi.
-malaysiakini

Tiada ulasan: