"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ada pemimpin Umno mohon sertai Bersatu: Rais

NORAFIDAH ASSAN
JELEBU - Pengerusi Bersatu Negeri Sembilan, Tan Sri Rais Yatim mengakui ada pemimpin dalam kalangan Umno yang memohon untuk menyertai Bersatu.

Bagaimanapun menurutnya, permohonan pemimpin berkenaan tentu sekali akan ditimbang oleh jawatankuasa pemilihan parti.

“Saya tidak dapat umum jumlahnya, tetapi minat menggalakkan. Cuma salah seorangnya ialah bekas Adun Klawang, Datuk Yunus Rahmat, yang lain-lain itu saya tidak mahu sebut siapa.

“Permohonan menyertai Bersatu itu secara amnya di negeri ini kita menerima akhlak, latar belakangnya yang tidak menentang kemasukan mereka dari segi syarat,” katanya selepas Majlis Pelancaran Bersatu bahagian Jelebu di Dewan D’Sury, Kuala Klawang, di sini, hari

Sementara itu, Rais berkata, pihaknya akan mengadakan program penerangan kepada ahlinya yang kini melebihi 3,000 dan akan diintensifkan susulan ada kalangan mereka masih tidak tahu perbezaan dengan Umno dahulu.

“Hal ini penting dihuraikan, begitu juga isu-isu manifesto, apa sebab setengah manifesto tidak dapat dilaksanakan ketika ini. Bagaimanapun, apa yang penting adalah meninggalkan di belakang amalan- malan lama yang tidak memberi manfaat.

“Saya ingin mengelakkan percakaran, saya akan mengutamakan yang penting iaitu disiplin,” katanya.

Manakala katanya, semua bahagian akan diselesaikan pelancarannya menjelang 25 Oktober ini termasuklah usaha memulihkan kembali parti tersebut.

“Semua bahagian menjelang 25 Oktober ini akan tertubuh termasuk seorang Menteri dan Timbalan Menteri akan mengepalai bahagian. Jadi saya akan pantau,” katanya.

Tiada ulasan: