"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rafizi jadi setiausaha agung PKR? Saifuddin jawab tunggu Anwar umum

Mohamad Fadli

KUALA LUMPUR
: Cakap-cakap bahawa Rafizi Ramli akan menggantikan Datuk Saifuddin Nasution sebagai setiausaha agung parti masih misteri.

Saifuddin berkata, beliau tidak tahu-menahu mengenai perkara itu.

“Siapa yang bagi tahu? (Presiden PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim? Takkan saya nak jawab spekulasi,” katanya kepada FMT hari ini.

Katanya, beliau tidak ada sebarang maklumat mengenai dakwaan itu.

“Tunggu sampai Anwar umum,” kataya ketika ditemui di lobi Parlimen.

Sementara itu, Rafizi, ketika dihubungi, menyifatkan dakwaan itu sebagai khabar angin.

“Belum ada perbincangan apa-apa dengan Anwar,” katanya.

Ahad lalu, Anwar ditanya sama ada Rafizi akan dilantik sebagai Setiausaha Agung PKR, susulan pembentukan barisan kepimpinan baharu PKR.

Anwar memberitahu, beliau belum memutuskan apakah jawatan yang akan ditimbangkan untuk pengasas Invoke Malaysia itu.

Rafizi tidak menyertai barisan kepimpinan baharu PKR selepas tewas dalam pertandingan sengit untuk jawatan timbalan presiden PKR dengan penyandangnya, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali, yang juga menteri hal ehwal ekonomi.

Kira-kira 800,000 ahli memilih pemimpin tertinggi parti dalam pemilihan yang berlangsung dari 14 September hingga 10 Oktober lalu.

Pada 25 November 2016, Rafizi, yang juga bekas Ahli Parlimen Pandan memutuskan meletakkan jawatan sebagai setiausaha agung PKR serta-merta selepas dijatuhkan hukuman penjara 18 bulan oleh Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur atas 2 tuduhan di bawah Akta Rahsia Rasmi (OSA).

Tiada ulasan: