"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Grab siasat kehilangan 2 pelajar Assunta selepas batal tempahan

FMT Reporters

Dua gadis ini dilaporkan hilang sejurus membuat tempahan dengan Grabcar. (Gambar Facebook)
PETALING JAYA: Perkhidmatan e-hailing, Grab memulakan siasatan ke atas dakwaan kehilangan 2 penumpang bawah umur, susulan satu rayuan kepada orang ramai yang dimuat naik di Facebook.

Natshatra Navanita, 15, dan Divya Munian, 16, yang merupakan pelajar Sekolah Menengah Assunta di sini, sepatutnya menaiki sebuah Grabcar malam tadi, tetapi mereka tidak pulang ke rumah.

“Berita ini diambil secara serius,” kata Grab hari ini sambil menambah ia tidak mempunyai butiran mengenai lokasi 2 pelajar itu, selain daripada maklumat yang direkodkan dalam sistemnya.

“Malangnya, berdasarkan sistem, tempahan itu dibatalkan dan rakan pemandu kami meneruskan tempahan berikut,” kata syarikat itu.

Grab berkata, ia sudah menghubungi keluarga 2 gadis itu dan juga polis.

Menurut ibu bapa salah seorang gadis itu, kedua-dua pelajar terbabit hilang sejak 11.40 malam tadi dan mereka kali terakhir dilihat di Pangsapuri Maxwell Tower di Gasing Indah.

Mereka yang mempunyai maklumat mengenai perkara ini boleh menghubungi 019-2078829, 017-2656824 dan 011-13676202.

Menurut satu mesej yang tersebar di WhatsApp, 2 gadis itu menyertai sambutan Tahun Baru Tamil di sebuah kuil Hindu berhampiran, malam tadi.

Natshatra menunggu Divya di luar rumahnya untuk tempahan Grabcar Divya.

“Perjalanan untuk membawa Divya pulang dibatalkan dan 2 gadis itu (masih) tidak dapat dihubungi, walaupun melalui telefon Divya yang dipercayai kehabisan bateri kerana ia di tahap rendah ketika di kuil,” menurut mesej tanpa nama penulis itu.

Tiada ulasan: