"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tiba-tiba ada pelajar meluru ke arah Najib

Malaysiakini
Perbicaraan ke atas bekas perdana menteri Najib Razak masuk hari keempat di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

5.10pm: Sedikit ketegangan berlaku ketika Najib Razak keluar dari bangunan mahkamah melibatkan seorang lelaki mendakwa sebagai pelajar.

Dia kelihatan meluru ke arah bekas perdana menteri itu dan bertanya mengapa tidak dibenarkan masuk ke mendengar perbicaraan berkenaan.

Bagaimanapun seorang anggota polis menghalang pelajar terbabit daripada menghampiri Najib dan mengarahkannya supaya ke tepi.

Polis juga menarik lengan baju pemuda berkenaan. Bagaimanapun pelajar terbabit kelihatan memegang tangan Najib dan bertegas mahu bertanya.

Najib kemudian meminta maaf kepada polis dan meminta agar pemuda terbabit diberi peluang bertanya soalan.

Pelajar: Kenapa rakyat biasa banyak prosiding untuk (dapat) masuk dalam mahkamah?

Najib: Saya tak tahulah, kena tanya mahkamah, bukan saya punya kuasa.

Najib kemudian masuk ke kereta dan berlalu pergi, manakala pelajar terbabit bertemu pemberita dan melahirkan rasa tidak puas hatinya berhubung penjelasan Najib.

Katanya, dia mahu tahu bagaimana perbicaraan yang melibatkan Najib dijalankan.

“Kalau rakyat biasa tak dapat masuk, bagaimana nak tengok justice (keadilan) di Malaysia?” tegasnya.

Lelaki berkenaan bagaimanapun enggan mendedahkan namanya kepada pemberita.

Tiada ulasan: